Verdens første 9,9-Hk motor med EF
DF9,9B er verdens første 9,9 -hester med EFI (Elektronisk bensininnsprøytning). Motoren har også Lean Burn som sine større «søsken». Lean Burn forbrenningskontroll gir best mulig drivstofføkonomi og lave utslipp. Vekt fra kun 44 kg! Leveres i både manuell og el. start utgave. Råsprek og lett! Nettopp det du trenger! DF9,9B har følgende tekniske finesser: Anti-korrosjonsbehandling: Spesialbeskyttelse blir påført aluminiumsoverflaten med et sterkt ”lim” for å beskytte utvendige deler i aluminium. Fordeler ved dette er at korrosjonsbeskyttelsen bidrar til å øke motorenes totale holdbarhet. Turtallssperre (Over rev. limiter) beskytter motoren mot over-rusing. Ferskvannsspylesystem: En kobling for bruk av vannslangen som gjør at man kan spyle ferskvann gjennom motorens kjølekanaler. Fordelen er at dette er en enkel måte å stoppe korrosjon og man trenger ikke engang starte motoren. Gruntvannsinntak: To vanninntak i forskjellige retninger sørger for at motoren ikke overopphetes på grunn av tilstopping av alger. Fordelen med dette er å unngå motorstopp grunnet alger. Lean Burn: Lean Burn-forbrenningssystemet tilfører motoren den optimale blandingen av drivstoff og luft avhengig av tilstanden. Fordelen med dette gir betydelig forbedring i drivstoff økonomien i alle fartsregister, spesielt ved marsjfart.