Ninja 500 SE

kr99.990,00

Sett din signatur med den helt nye Ninja 500 sportssykkelen. Nye Ninja 500 er en sportslig og
lettkjørt A2 sykkel. Med en 451 cc, 4-takts parallell twin motor leverer Ninja 500 en
perfekt balanse mellom ytelse og kontrollerbarhet. SE utgaven kommer med KIPASS,
TFT skjerm, USB-C uttak og blinklys i LED. Opplev legendarisk Ninja-ytelse
på sportsykkelen designet for å lede flokken.

Produktnummer: EX500JRFAN Kategori:

Sett din signatur med den helt nye Ninja 500 sportssykkelen. Nye Ninja 500 er en sportslig og
lettkjørt A2 sykkel. Med en 451 cc, 4-takts parallell twin motor leverer Ninja 500 en
perfekt balanse mellom ytelse og kontrollerbarhet. SE utgaven kommer med KIPASS,
TFT skjerm, USB-C uttak og blinklys i LED. Opplev legendarisk Ninja-ytelse
på sportsykkelen designet for å lede flokken.

Ninja front

Ninja front

Fronten er basert rundt to nydesignede kompakte frontlykter. Under dem stikker to spoiler fremover og fullfører det iøynefallende utseendet.

 

Trellis ramme

Trellis ramme

Ninja 500 har en Trellis ramme som er basert på Ninja H2. Rammen er optimalisert for å sikre perfekt stivhet samtidig som en lav vekt. Motoren brukes som en del av konstruksjonen og rammedesignet bidrar til sykkelens lave vekt.

 

ø310 mm bremseskive

ø310 mm bremseskive

Med en diameter på ø310 mm gir Ninja 500s semi-flytende fremre skivebremse sikker stoppekraft med den ekstra tryggheten til ABS.

 

Sportslig utseende

Sportslig utseende

Nye Ninja 500 gir et friskt inntrykk med et flytende design med sportslige elementer og et racing-inspirert utseende som eierne vil være stolte av å eie og vise frem.

 

Utmerket kjørekomfort og vindbeskyttelse

Utmerket kjørekomfort og vindbeskyttelse

Sete med tykk polstring bidrar til en utmerket kjørekomfort. Ninja 500’s store vindskjerm gir god vindbeskyttelse, noe som ytterligere bidrar til kjørekomfort.

 

Sterk og lettkjørt 4-takts parallell twin

Sterk og lettkjørt 4-takts parallell twin

Ninja 500 har en 451 cc motor med en perfekt balanse mellom ytelse og kontrollerbarhet. Fra rolig kjøring på lave turtall i byen til høye turtall for kjøring på motorveien, nye Ninja 500 motoren er klar for oppgaven, uansett hva det måtte være.

 

Enkel håndtering og manøvrerbarhet

Enkel håndtering og manøvrerbarhet

Lett og kompakt chassis for lett håndtering og manøvrerbarhet.

 

Lav setehøyde

Lav setehøyde

Slankt design på enden av motoren og setehøyde på 78,5 cm gjør det lett for føreren å nå ner til bakken med føttene.

 

Avslappet og behagelig kjørestilling

Avslappet og behagelig kjørestilling

Høyere styre og fotpinner plassert lenger frem gir føreren god kontroll og samtidig en avslappet og behagelig kjørestilling.

 

Lett, forutsigbar håndtering

Lett, forutsigbar håndtering

Rammen har en supersport-stil med kort akselavstand/lang svingarm-design, supplert med en optimalisert sporinnstilling som gir letthåndterlig og naturlig styring. Sykkelens lave vekt bidrar også til enkel håndtering og letter manøvrering når du er av sykkelen, for eksempel når du triller sykkelen.

 

Instrumentering med telefontilkobling

Instrumentering med telefontilkobling

Både den fullstendige LCD-instrumentpanelet på standardmodellene og TFT-skjermen på SE-modellene tilbyr smarttelefontilkobling, slik at førere kan koble seg til sykkelen sin for å få tilgang til varsler på skjermen, kjørelogger og en rekke andre funksjoner.

 

KIPASS

KIPASS

KIPASS (Kawasakis Intelligent Proximity Activation Start System) hovednøkkelsystem tillater fjernaktivering av sykkelens hovedbryter og styrelås.

 

Racing inspirert design

Racing inspirert design

Uansett fra hvilken vinkel man ser Ninja 500, gjør den karakteristiske fronten og de strømlinjeformede linjene det tydelig at dette er en medlem av Ninja-familien, med et racing-inspirert, stor-sykkel utseende.

 

Ny, større motor

Ny, større motor

En sprek motor helt fra start takket være rikelig med moment i lav- og mellomregistrert. Den nye 451 cc motoren leverer jevn og kraftfull akselerasjon gjennom hele registrert.

 

Assist & Slipper Clutch

Assist & Slipper Clutch

Kawasakis Assist & Slipper Clutch gir en lett clutch hendel for enda mer førervennlig og håndterbar kjøring i hverdagslige situasjoner, og reduserer hopp og skipp fra bakhjulet for bedre sportskjøring og økt selvtillit.

 

Engine

Motor
Motortype
Væskekjølt, 4-takts Parallell Twin
Slagvolum
451 cm³
Størrelse x slagdybde
70 x 58.6 mm
Kompresjonsforhold
11.3:1
Ventilsystem
DOHC, 8 ventiler
Drivstoffsystem
Fuel injection: Ø 32 mm x 2
Startsystem
Elektrisk
Smøring
Tvunget smøring, våt sump

 

Gear

Ytelse & Transmissjon
Maksimal effekt
33.4 kW {45.4 HK} / 9,000 rpm
Maksimalt dreiemoment
42.6 N•m {4.3 kgf•m} /
CO2 Utslipp
89 g/km
Girkasse
6-trinns
Sluttutveksling
Forseglet kjede
Primærutveksling
2.029 (69/34)
Utveksling 1.gir
2.929 (41/14)
Utveksling 2.gir
2.056 (37/18)
Utveksling 3.gir
1.619 (34/21)
Utveksling 4.gir
1.333 (32/24)
Utveksling 5.gir
1.154 (30/26)
Utveksling 6.gir
1.037 (28/27)
Sluttutveksling
3.071 (43/14)
Clutch
Våt multi-disk

 

Suspensions

Bremser & Fjæring
Bremser, front
Single semi-floating 310 mm single disc. Caliper: balanced actuation dual-piston.
Bremser, bak
Single 220 mm disc, Caliper: dual piston.
Fjæring, front
ø41 mm telescopic fork
Fjæring, bak
Bottom-Link Uni-Trak, gas-charged shock with adjustable preload

 

Dimensions

Ramme & Mål og vekt
Rammetype
Trellis, høy strekkfast stål
Forsprang
92 mm
Fjæringsvei foran
120 mm
Fjæringsvei bak
130 mm
Dekk, front
110/70R17M/C 54H
Dekk, bak
150/60R17M/C 66H
L x B x H
1,995 x 730 x 1,120 mm
Akselavstand
1,375 mm
Bakkeklaring
145 mm
Drivstoffkapasitet
14 liter
Setehøyde
785 mm
Kjøreklar vekt
172

Tilleggsinformasjon

Farge

Lime Green / Ebony, Metallic Matte Dark Gray / Metallic Flat Spark Black / Metallic Moondust Gray