- Rå og muskuløs fremtoning
- Full LED-belysning
- Cruise control
- 120 mm LCD-instrumentering
- USB-C-ladekontakt
- Tre ulike kjørenivåer, pluss muligheter for skreddersøm
- Honda Selectable Torque Control
- Wheelie Control
- Kraftig og momentsterk motor
- Også tilgjengelig med Dual Clutch Transmission
- Nytt fargevalg: Iridium Gray Metallic
- Egen dedikert modell rendyrket for touring
Den A2-tilpassede CMX500 Rebel ble lansert i 2017 med banebrytende ideer myntet på yngre førere hvor motorsykkelen er en livsstil, en holdning og et uttrykk for individuell identitet. Modellen ble en stor suksess, og var den mestselgende custom-maskinen i Europa både i 2020 og 2021.
Ved å ta essensen av det som har gjort den CMX500 så spesiell, og legge til mer ytelse, mer karakter og et vell av Hondas mest avanserte teknologi, kom CMX1100 Rebel på markedet til 2021.
Til 2023 er den mekanisk uforandret, men får en estetisk boost med det nye fargevalget Iridium Gray Metallic.
To personligheter
CMX1100 Rebel er designet for rolig og avslappet cruising, men også for å tilby en spennende kjøreopplevelse når en herlig svingete vei presenterer seg. Førere som beveger seg opp fra mindre sykler, vil sette pris på de håndterbare dimensjonene og vekten, mens mer erfarne førere vil finne stor glede fra chassisets håndteringspotensiale, stiv stålrørsramme, gode støtdempere og effektive bremseegenskaper. Foran sitter det en firestemplet kaliber som effektivt griper om en 330 mm stor skive. Bakbremsen består av en enstemplet kaliper og en 256 mm skive.
Som en bobber fra det 21. århundre viser Rebel 1100 en nedstrippet og minimalistisk stil på en fyldig og muskuløs måte. Stålskjermer foran og bak sitter over noen fete dekk og den runde frontlykten blander retro-utseende med den nye skolens LED-pærer. En ny LCD-instrumentering er på plass, og en praktisk USB-C-lader er montert under salen.
Sterk og kraftig motor
Parallelltwin-motoren på 1084 kubikk er SOHC-basert og har 8 ventiler. Resultatet er supersterke krefter i det nedre turtallsregisteret og en kraftig punch i mellomregisteret. Toppeffekten på 87 hestekrefter inntreffer ved 7 000 rpm, mens maksimalt dreiemoment på 98 Nm kommer ved 4 750 rpm. Dette er respektable tall i dette segmentet av markedet, og en garanti for sterk ytelse. En relativt stor svinghjulsmasse betyr at responsen på lavt turtall ikke bare er ekstremt sterk, men leveres med ekte karakter.
Den kompakte motoren styres av Throttle By Wire (TBW) og føreren kan velge mellom de tre kjørenivåeene Standard, Rain og Sport i tillegg til User – hvor man kan skreddersy motorens ytelse og egenskaper til sine egne preferanser. Rebel 1100 kommer med manuell girkasse eller den automatiske Dual Clutch Transmission (DCT) – begge med seks gir.
Tøff, enkel og rå
CMX1100 Rebel har et enkelt, rått og «ubehandlet» utseende. Den er lang og lav, har smal kropp og en tofarget 13,6 liter stor bensintank. Salhøyden er på lave og letthåndterte 700 mm, og salen er utformet for å gi støtte under hard akselerasjon, men med myk tetthet for komfort. Rebel-føreren kan kjøre alene eller med passasjer, ettersom passasjersalen enkelt kan monteres/demonteres. Under salen er det et 3 liter stort oppbevaringsrom.
Cruise control er montert som standard og Rebel kommer også med tre nivåer av Honda Selectable Torque Control og Wheelie Control. Den kjøreklare vekten er 223 kilo for utgaven med manuell girkasse, mens DCT-utgaven veier 233 kilo.
TILBEHØR
Som en motorsykkel som er født til å bære tilbehør, finnes det en rekke originale Honda-tilbehør klare til å festes rett på CMX1100 Rebel.
Det er to tilgjengelige pakker som har to kategorier med ulike kundestiler i tankene: Street og Tour:
Street Pack består av:
- Vattert sal – svart eller brunt
- Tankbeskyttelse (side og midten)
- Vindskjerm til frontlykt
- Kort forskjerm
- Hjulstriper
Tour Pack inkluderer:
- Salvesker i nylon
- Ryggstøtte for passasjer
- Ryggstøtte
- Bagasjebærer
Alt tilbehør kan også kjøpes separat, og følgende tilbehør er også tilgjengelig:
- Bagasjebærer for solokjøring
- Beskyttelsesfilm
- Vindskjerm for instrumenteringen
- Brun passasjersal
- Varmehåndtak
Kubikk | 1084 |
---|---|
Sylindere | 2 |
Effekt (HK) | 87 |
Effekt (KW) | 64 |
Førerkortklasse | A |
Girkasse | DCT |
Forbruk l/mil | 0.53 |
Sittehøyde | 700 |
Omdreininger ved maks ytelse | 7000 |
Maks dreiemoment | 98 |
Omdreininger ved maks dreiemoment | 4750 |
Motortype | Væskekjølt 4-takts, 8-ventils SOHC parallelltwin |
Antall gir | 6 |
Bensintank | 13.6 |
Bremser foran | 330 mm enkel, 4-stemplet kaliper |
Bremser bak | 256 mm enkel, 1-stemplet kaliper |
Demping foran | 43 mm teleskopgaffel, justerbar forspenning |
Demping bak | Dobbel piggyback, justerbar forspenning |
DriveTrainType | Kjede |
Dekk foran | 130/70B18 M/C |
Vekt | 233 |
StartEngine | Elektrisk |
Høyde | 1115 |
Lengde | 2240 |
Bredde | 834 |
Dekk bak | 180/65B16 M/C |
CO2 g/km | 123 |