DF175APX

kr216.300,00

Med en DF175A som kun veier 235 kg, kan båtfolk velge en lettere, firesylindret motor uten å ofre kraft eller ytelse. For båtfolk i markedet med en ny båt og motor, eller de som vurderer repowering fra tyngre V6-firetakts utenbordsmotorer (eller enda eldre to-takter), gjør den nye DF175A valget enkelt mht størrelse, vekt og drivstofføkonomi

Kategori:

Markedsledende krefter!

Med en DF175A som kun veier 235 kg, kan båtfolk velge en lettere, firesylindret motor uten å ofre kraft eller ytelse. For båtfolk i markedet med en ny båt og motor, eller de som vurderer repowering fra tyngre V6-firetakts utenbordsmotorer (eller enda eldre to-takter), gjør den nye DF175A valget enkelt mht størrelse, vekt og drivstofføkonomi. Andre finesser DF175 innehar: Selv-justerende kamaksel/registerkjede: Kamakselkjedet passerer et oljebad slik at man ikke trenger å smøre det ytterligere. Registerkjedet er utstyrt med en automatisk, hydraulisk kjedestrammer som sørger for at kjedet har optimal stramming til enhver tid som igjen gjør det vedlikeholdsfritt. Anti-korrosjonsbehandling: Spesialbeskyttelse blir påført aluminiumsoverflaten med et sterkt ”lim” for å beskytte utvendige deler i aluminium. Fordeler ved dette er at korrosjonsbeskyttelsen bidrar til å øke motorenes totale holdbarhet. Suzuki Selektiv Rotasjon: Funksjon for å velge standard- eller motrotasjon på én påhengsmotor med en tilleggskobling. Fordelen ved dette er at du kan bruke standard eller motroterende modus på samme utenbordsmotor. Suzuki presisjonskontroll (S.P.C.)/Drive by wire: er et teknologisk avansert databasert kontrollsystem med elektroniske ledninger som eliminerer kilden til friksjon og motstand. Fordeler ved dette er at systemet får mindre friksjon og motstand enn det mekaniske systemet med kontrollkabler. Du får rask og pålitelig drift og jevnere giring. Og når systemet kombineres med Lean Burn, forbedres drivstofføkonomien. 2-trinns nedgiringskonsept: Dette systemet med offset drivaksel har førstetrinnsreduksjon mellom veiv- og drivakselen, og andretrinnsreduksjon inne i girhuset. Dette designet gjør det mulig å ha et større utvekslingsforhold, slik at motoren kan dreie en propell med større diameter. Fordelen ved dette er høy fremdriftseffektivitet med propell med stor diameter, raftig fremdrift hvor propellrotasjonen holdes ved like selv med stor last og at propeller med stor diameter dreies med stor kraft, slik at du kan akselerere hurtig. Variabel ventiltiming: Variabel ventiltiming brukes til å styre åpningen og lukkingen av innsugingsventilene basert på motordriften. Fordelen med dette gir jevnt, kraftig dreiemoment og imponerende akselerasjon under kjøring over hele fartsregisteret. Flertrinns luftinntak: Alle sylindre er utstyrt med en lang og en kort innsugningsmanifold, og veksler mellom disse ved lavt og høyt turtall, slik at motoren får riktig mengde luft. Fordeler ved dette er at motorytelsen øker ved høyt turtall siden mer luft suges inn. Samt at forbrenningseffektiviteten øker og maksimerer dreiemomentet ved å levere jevn og effektiv luftstrøm til sylindre ved lavt turtall. Tiltbegrensingssystem: forhindrer at motoren vipper for langt opp. Fordeler ved dette er at det forhindrer skade på båt og motor nettopp på grunn av at motoren ikke vippes inntil båten. Offset drivaksel: Motorhodet er plassert nærmere fronten, for å flytte påhengsmotorenes tyngdepunkt fremover. Fordelen ved dette er mindre vibrasjon, mer kompakt størrelse og stabil styring. Vanndeteksjonssystem: Dette systemet beskytter motoren mot vann i drivstoffet ved hjelp av et drivstoffilter som registrerer vann. Systemet varsler føreren med visuelle varsler og lydsignaler ved vann i drivstoffet. Fordelen ved dette er å unngå vann i drivstoffet, et problem som kan forårsake bl.a. dårlig forbrenning, lav ytelse og korrosjon. Gruntvannsinntak: To vanninntak i forskjellige retninger sørger for at motoren ikke overopphetes på grunn av tilstopping av alger. Fordelen med dette er å unngå motorstopp grunnet alger. Easy-start system: Bare vri nøkkelen og slipp, og starteren blir stående innkoblet til motoren starter. Dette systemet gir en jevnere start av motoren. Lean Burn: Lean Burn-forbrenningssystemet tilfører motoren den optimale blandingen av drivstoff og luft avhengig av tilstanden. Fordelen med dette gir betydelig forbedring i drivstoff økonomien i alle fartsregister, spesielt ved marsjfart. Øvrige tekniske finesser er: Ferskvannsspylesystem: En kobling for bruk av vannslangen som gjør at man kan spyle ferskvann gjennom motorens kjølekanaler. Fordelen er at dette er en enkel måte å stoppe korrosjon på og man trenger ikke engang starte motoren. Støyreduksjon: Støy fra luftinntaket reduseres ved hjelp av en resonator som gjør motoren langt mer stillegående. Fordeler ved dette er behagelig, stillegående drift. Og mindre støy gjør båten til et mer hyggelig sted å være. O2 Sensor Feedback System som renser og stabiliserer utslippene.

Motor
Effekt
175 hk / 128 kW
Slagvolum
2867 ccm
Anbefalt turtall
5500–6100 rpm
Drivstoffsystem
Elektronisk innsprøyting
Startsystem
Elektrisk
Motortakt
4
Antall sylindere
4
Boring/slag
97×87
Annet
Passende propellstørrelser
17″–26″
Mål og vekt
Vektoversikt
DF175A: L=236 kg, X=241 kg.