Verdens første hybridmotorsykkel* gir førere en rekke nye kjøreopplevelser: en mellomstor
sykkel med øyeblikkelig akselerasjon som en 1 000cc supersportmodell fra stillestående
start (med e-boost), drivstoffeffektivitet på linje med 250cc-klassen. Med tre
forskjellige kjøremoduser, hver med en egen kjørekarakteristikk, og mange
innovative funksjoner for førere å utforske, endrer Ninja 7 Hybrid
spillereglene og innleder en ny æra i kjøreopplevelse.
*Masseproduksjonsmodeller (unntatt scootere) fra en stor produsent av
motorsportkjøretøy per 6. oktober 2023, ifølge Kawasaki Motors,
Ltd. forskning.
e-boost: Økt ytelse og akselerasjon på nivå med en 1000 cc supersport
I tillegg til å øke den samlede ytelsen, kan Ninja 7 Hybrid med e-boost aktivert i visse forhold initielt akselerere raskere enn en Ninja ZX-10R fra en stillestående start.
3 kjøre modus: 3 kjøreopplevelser
Ninja 7 hybrid har tre kjøremoduser å velge mellom (SPORT-HYBRID, ECO-HYBRID og EV (hastighet og rekkevidde er begrenset i EV modus)). Hver modus har sin egen kjørekarakteristikk hvilket gir fleksibilitet til å tilpasse seg et bredt spekter av kjøresituasjoner.
Futuristisk Design
Som en neste generasjons helkåpe-modell kombinerer Ninja 7 Hybrid sporty Ninja-stil med et rent og eksklusivt bilde som passer til verdens første hybridmotorsykkel*. Førere vil glede seg over oppmerksomheten som er viet førergrensesnittet, fra den avslappede, sporty kjøreposisjonen til fullfarge TFT-instrumentering med smarttelefontilkobling og en intuitiv bryteroppsett.
*Masseproduksjonsmodeller (unntatt scootere) fra en stor produsent av motorsportkjøretøy per 6. oktober 2023, ifølge Kawasaki Motors, Ltd. forskning.
LED Lys
LED lys rundt som kompletterer Ninja 7 hybrid sitt moderne utseende.
Null utslipp og stillegående i EV modus
I EV modus produserer Ninja 7 Hybrid ingen utslipp under bruk, hvilket er nyttig i visse situasjoner der rolig kjøring er passende, for eksempel i boligområder eller i parkeringshus.
ALPF (Automatic Launch Position Finder)
Automatick Launch Position Finder (ALPF) velger automatisk første gir ved igangsetting.
Unik, sterk hybridmotor
Med en kompakt elmotor montert bak sylinderblokken til en 451 cm³ parallelltwin bensinmotor, er hybridmotoren den første i sitt slag på en motorsykkel.
Sammen arbeider forbrenningsmotoren (ICE) og elmotoren for å komplettere hverandre og produsere en førervennlig karakter med sterk dreiemoment på lavt og midten av turtallsområdet.
*Hybridsystem kombinerer en forbrenningsmotor (ICE) med en elektrisk motor for kraftfull ytelse, og på grunn av den store batterikapasiteten kan de kjøre kun på elektrisitet. Ninja 7 Hybrid’s EV-modus kan være nyttig i visse situasjoner der stille kjøring er passende, for eksempel i boligområder eller parkeringshus. Hastighet og rekkevidde er begrenset.
TFT Skjerm med bluetooth
En 4,3-tommers digital TFT-fargeskjerm gir cockpiten et høyteknologisk og førsteklasses utseende, samtidig som muligheten til å koble til trådløst forbedrer motorsykkelopplevelsen.
Sportslig utseende
Ved å kombinere sportsligheten til Ninja-serien med det rene, eksklusive bildet av en hybrid, fremhever Ninja 7 Hybrid’s flytende design dens potensial for sportslig kjøring samtidig som den etterlater et kraftfullt inntrykk.
Kåpens kjølingskanaler blir supplert av HEV-elementer som den gjennomsiktige høyre sidepanelet og «Hybrid»-logoen på motordekslene.
Trellisramme
Tradisjonell tankegang innen design av sportmotorsykkelrammer ble brukt til å nøye plassere alle komponentene i hybridkraftenheten (ICE, elmotor, batteripakke, ISG) i en lett trellisramme for å oppnå den lette og smidige håndteringen som Kawasaki sportssykler er kjent for.
Autostopp funksjon
I ECO-HYBRID modus har Ninja 7 Hybrid autostopp funksjon som betyr at forbrenningsmotoren stopper når den står stille for å spare drivstoff og redusere utslipp.
6-gir, automatisert manuell girkasse
Kawasakis unike, elektronisk styrte 6-trinns girkasse bruker proprietær logikk for å skifte gir jevnt og betjene clutchen. Med aktivering av girene og den hydrauliske clutchen utført av motorsykkelen, kan føreren fokusere på gasskontrollen.
WALK Modus (med Revers)
Denne praktiske funksjonen hjelper med manøvrering på parkeringsplasser. Når den er aktivert, beveger motorsykkelen seg fremover i gangfart når gasshåndtaket åpnes. Å lukke gasshåndtaket forbi «nullpunktet» beveger motorsykkelen i revers.