Eliminator 500 SE utfordrer konvensjonen med en strømlinjeformet og lav design, en lav og
komfortabel sete, og letthåndterlig kjøring for den mest tilgjengelige cruiseren fra
Kawasaki så langt. For SE-modellen er det satt sammen en unik farge- og
grafikkpakke med en stilig lyktekåpe, gaffelbelger, en USB-C-port montert på
styret og en spesiell SE-sete med et karakteristisk søm mønster.Ikke
tenk for mye på det – tidløs design er kombinert med moderne
teknologi slik at du bare kan kjøre.
Lav vekt
Til tross for Eliminator’s lange og lave design og imponerende karosseri, har innsatsen for å holde vekten lavt resultert i et lettvekts chassis. Den lette manøvrerbarheten bidrar til førerens selvtillit og hjelper med å redusere kjørebelastningen.
Stilig frontlykt
Frontlyktdekselet minner om tidligere Eliminator SE-modeller. En smart monteringsmetode bidrar til å realisere en kompakt, stilig design.
Doble støtdempere
I tillegg til å bidra til kjørekomfort og naturlig håndtering, minner de doble bakre støtdemperne om stilen til Kawasakis tradisjonelle motorsykler.
Lav setehøyde
Med en setehøyde på 735 mm har Eliminator den laveste setehøyden blant Kawasakis on-road-modeller i 250-500cc-klassen, noe som gir en trygg følelse med føttene på bakken.
Høyere og lavere sete er tilgjengelige som tilbehør, og gir en bred gruppe førere muligheten til å nyte Eliminator med selvtillit og komfort.
Todelt seteskinn
SE-setet har todelt seteskinn og søm langs øvre kant.
Horisontalt design
En lang og lav design med elegante proporsjoner skapes av den vertikalt tynne bensintanken og de horisontale linjene som er synlige fra forgaffelen til den originale bakenden. Designet til det imponerende chassiet i mellomklassen gir en balanse mellom aktiv ytelse og ro.
Komfortabelt passasjersete
Rikelig med kraft, en komfortabel passasjersete og en ergonomisk bøyle gjør det enkelt å dele Eliminator-opplevelsen med en venn.
18”/16” hjul
Kombinasjonen av en lang akselavstand med 18-tommers forhjul og 16-tommers bakhjul bidrar til å oppnå den lave førerposisjonen og den lange og lave stilen.
Letthåndterlig
For å supplere den lange og lave stilen, ble chassigeometrien nøye valgt for å oppnå letthåndterlig og naturlig styring. Eliminator’s enkle styringsegenskaper bidrar til førerens selvtillit og gir en stressfri kjøreopplevelse.
Digital instrumentering med turteller
Kompakt, rund, hel-digital LCD-instrumentpanel tilbyr et moderne preg som kompletterer Eliminator’s autentiske stil. Den svært lesbare layouten inkluderer turteller og girposisjonsindikator – synlige påminnelser om Eliminator’s aktive kjørepotensial.
Smarttelefontilkobling gjør det mulig for førere å få tilgang til instrumentfunksjoner for en forbedret motorsykkelopplevelse.
LED baklykt
Mens LED baklyset henter stilen fra den opprinnelige Eliminator, er utformingen av hekken original. Tynn, med en skråskåret linje som skarpt vinkler oppover, bidrar den til det sportslige ytelsesinntrykket.
Praktisk USB-uttak
Det er montert en praktisk USB-C-uttak på høyre håndtak. Uttaket har en vanntett design for å beskytte det mot vær og vind.
Avslappet kjørestilling
En naturlig, avslappet kjørestilling gir føreren trygghet samt god kontroll over sykkelen.
Nyutviklet Trellisramme
Inspirert av Ninja 400 sin trellisramme, bruker Eliminator en stålkonstruksjon som gir lav setehøyde samtidig som den bevarer den aktive ytelsesevnen.
Parallel Twin-motor med kraftig ytelse i hele registeret
Eliminator’s Parallel Twin-motor tilbyr kraftig dreiemoment ved lave turtall, noe som i stor grad forbedrer kontrollen og manøvrerbarheten ved lav hastighet og bidrar til en stressfri hverdagskjøring. Ved motorveihastigheter blir den sterke kraften og lineære responsen tydelig, og dens Ninja-arv blir tydelig.
- Motortype
- Væskekjølt, 4-takts Parallell Twin
- Slagvolum
- 451 cm³
- Størrelse x slagdybde
- 70 x 58.6 mm
- Kompresjonsforhold
- 11.3:1
- Ventilsystem
- DOHC, 8 ventiler
- Drivstoffsystem
- Fuel injection: Ø 32 mm x 2
- Tenning
- Digital
- Startsystem
- Elektrisk
- Smøring
- Tvunget smøring, våt sump
- Maksimal effekt
- 33.4 kW {45.4 HK} / 9,000 rpm
- Maksimalt dreiemoment
- 42.6 N•m {4.3 kgf•m} / 6,000 rpm
- Drivstofforbruk
- 3.8 l/100 km
- CO2 Utslipp
- 89 g/km
- Girkasse
- 6-trinns
- Sluttutveksling
- Forseglet kjede
- Primærutveksling
- 2.029 (69/34)
- Utveksling 1.gir
- 2.929 (41/14)
- Utveksling 2.gir
- 2.056 (37/18)
- Utveksling 3.gir
- 1.619 (34/21)
- Utveksling 4.gir
- 1.333 (32/24)
- Utveksling 5.gir
- 1.154 (30/26)
- Utveksling 6.gir
- 1.037 (28/27)
- Sluttutveksling
- 3.071 (43/14)
- Sluttutveksling
- 3.071 (43/14)
- Clutch
- Våt multi-disk
- Bremser, front
- Single 310mm disc. Caliper: Dual-piston
- Bremser, bak
- Single 240 mm disc. Caliper: Dual-piston
- Fjæring, front
- 41 mm telescopic fork
- Fjæring, bak
- Twin shock absorbers
- Rammetype
- Trellis, høy strekkfast stål
- Forsprang
- 121 mm
- Fjæringsvei foran
- 120 mm
- Fjæringsvei bak
- 90 mm
- Dekk, front
- 130/70-18M/C 63H
- Dekk, bak
- 150/80-16M/C 71H
- Styrevinkel V/H
- 35° / 35°
- L x B x H
- 2,250 x 785 x 1,140 mm
- Akselavstand
- 1,520 mm
- Bakkeklaring
- 150 mm
- Drivstoffkapasitet
- 13 liter
- Setehøyde
- 735 mm
- Kjøreklar vekt
- 177