Eliminator 500SE

kr99.990,00

For SE-modellen er det satt sammen en unik farge- og
grafikkpakke med en stilig lyktekåpe, gaffelbelger, en USB-C-port montert på
styret og en spesiell SE-sete med et karakteristisk søm mønster.Ikke
tenk for mye på det – tidløs design er kombinert med moderne
teknologi slik at du bare kan kjøre.

Produktnummer: EL450BRFNN Kategori:

Eliminator 500 SE utfordrer konvensjonen med en strømlinjeformet og lav design, en lav og
komfortabel sete, og letthåndterlig kjøring for den mest tilgjengelige cruiseren fra
Kawasaki så langt. For SE-modellen er det satt sammen en unik farge- og
grafikkpakke med en stilig lyktekåpe, gaffelbelger, en USB-C-port montert på
styret og en spesiell SE-sete med et karakteristisk søm mønster.Ikke
tenk for mye på det – tidløs design er kombinert med moderne
teknologi slik at du bare kan kjøre.

Lav vekt

Lav vekt

Til tross for Eliminator’s lange og lave design og imponerende karosseri, har innsatsen for å holde vekten lavt resultert i et lettvekts chassis. Den lette manøvrerbarheten bidrar til førerens selvtillit og hjelper med å redusere kjørebelastningen.

 

Stilig frontlykt

Stilig frontlykt

Frontlyktdekselet minner om tidligere Eliminator SE-modeller. En smart monteringsmetode bidrar til å realisere en kompakt, stilig design.

 

Doble støtdempere

Doble støtdempere

I tillegg til å bidra til kjørekomfort og naturlig håndtering, minner de doble bakre støtdemperne om stilen til Kawasakis tradisjonelle motorsykler.

 

Lav setehøyde

Lav setehøyde

Med en setehøyde på 735 mm har Eliminator den laveste setehøyden blant Kawasakis on-road-modeller i 250-500cc-klassen, noe som gir en trygg følelse med føttene på bakken.
Høyere og lavere sete er tilgjengelige som tilbehør, og gir en bred gruppe førere muligheten til å nyte Eliminator med selvtillit og komfort.

 

Todelt seteskinn

Todelt seteskinn

SE-setet har todelt seteskinn og søm langs øvre kant.

 

Horisontalt design

Horisontalt design

En lang og lav design med elegante proporsjoner skapes av den vertikalt tynne bensintanken og de horisontale linjene som er synlige fra forgaffelen til den originale bakenden. Designet til det imponerende chassiet i mellomklassen gir en balanse mellom aktiv ytelse og ro.

 

Komfortabelt passasjersete

Komfortabelt passasjersete

Rikelig med kraft, en komfortabel passasjersete og en ergonomisk bøyle gjør det enkelt å dele Eliminator-opplevelsen med en venn.

 

18”/16” hjul

18”/16” hjul

Kombinasjonen av en lang akselavstand med 18-tommers forhjul og 16-tommers bakhjul bidrar til å oppnå den lave førerposisjonen og den lange og lave stilen.

 

Letthåndterlig

Letthåndterlig

For å supplere den lange og lave stilen, ble chassigeometrien nøye valgt for å oppnå letthåndterlig og naturlig styring. Eliminator’s enkle styringsegenskaper bidrar til førerens selvtillit og gir en stressfri kjøreopplevelse.

 

Digital instrumentering med turteller

Digital instrumentering med turteller

Kompakt, rund, hel-digital LCD-instrumentpanel tilbyr et moderne preg som kompletterer Eliminator’s autentiske stil. Den svært lesbare layouten inkluderer turteller og girposisjonsindikator – synlige påminnelser om Eliminator’s aktive kjørepotensial.
Smarttelefontilkobling gjør det mulig for førere å få tilgang til instrumentfunksjoner for en forbedret motorsykkelopplevelse.

 

LED baklykt

LED baklykt

Mens LED baklyset henter stilen fra den opprinnelige Eliminator, er utformingen av hekken original. Tynn, med en skråskåret linje som skarpt vinkler oppover, bidrar den til det sportslige ytelsesinntrykket.

 

Praktisk USB-uttak

Praktisk USB-uttak

Det er montert en praktisk USB-C-uttak på høyre håndtak. Uttaket har en vanntett design for å beskytte det mot vær og vind.

 

Avslappet kjørestilling

Avslappet kjørestilling

En naturlig, avslappet kjørestilling gir føreren trygghet samt god kontroll over sykkelen.

 

Nyutviklet Trellisramme

Nyutviklet Trellisramme

Inspirert av Ninja 400 sin trellisramme, bruker Eliminator en stålkonstruksjon som gir lav setehøyde samtidig som den bevarer den aktive ytelsesevnen.

 

Parallel Twin-motor med kraftig ytelse i hele registeret

Parallel Twin-motor med kraftig ytelse i hele registeret

Eliminator’s Parallel Twin-motor tilbyr kraftig dreiemoment ved lave turtall, noe som i stor grad forbedrer kontrollen og manøvrerbarheten ved lav hastighet og bidrar til en stressfri hverdagskjøring. Ved motorveihastigheter blir den sterke kraften og lineære responsen tydelig, og dens Ninja-arv blir tydelig.

Engine

Motor
Motortype
Væskekjølt, 4-takts Parallell Twin
Slagvolum
451 cm³
Størrelse x slagdybde
70 x 58.6 mm
Kompresjonsforhold
11.3:1
Ventilsystem
DOHC, 8 ventiler
Drivstoffsystem
Fuel injection: Ø 32 mm x 2
Tenning
Digital
Startsystem
Elektrisk
Smøring
Tvunget smøring, våt sump

 

Gear

Ytelse & Transmissjon
Maksimal effekt
33.4 kW {45.4 HK} / 9,000 rpm
Maksimalt dreiemoment
42.6 N•m {4.3 kgf•m} / 6,000 rpm
Drivstofforbruk
3.8 l/100 km
CO2 Utslipp
89 g/km
Girkasse
6-trinns
Sluttutveksling
Forseglet kjede
Primærutveksling
2.029 (69/34)
Utveksling 1.gir
2.929 (41/14)
Utveksling 2.gir
2.056 (37/18)
Utveksling 3.gir
1.619 (34/21)
Utveksling 4.gir
1.333 (32/24)
Utveksling 5.gir
1.154 (30/26)
Utveksling 6.gir
1.037 (28/27)
Sluttutveksling
3.071 (43/14)
Sluttutveksling
3.071 (43/14)
Clutch
Våt multi-disk

 

Suspensions

Bremser & Fjæring
Bremser, front
Single 310mm disc. Caliper: Dual-piston
Bremser, bak
Single 240 mm disc. Caliper: Dual-piston
Fjæring, front
41 mm telescopic fork
Fjæring, bak
Twin shock absorbers

 

Dimensions

Ramme & Mål og vekt
Rammetype
Trellis, høy strekkfast stål
Forsprang
121 mm
Fjæringsvei foran
120 mm
Fjæringsvei bak
90 mm
Dekk, front
130/70-18M/C 63H
Dekk, bak
150/80-16M/C 71H
Styrevinkel V/H
35° / 35°
L x B x H
2,250 x 785 x 1,140 mm
Akselavstand
1,520 mm
Bakkeklaring
150 mm
Drivstoffkapasitet
13 liter
Setehøyde
735 mm
Kjøreklar vekt
177

Tilleggsinformasjon

Farge

Metallic Matte Carbon Gray / Flat Ebony