Ninja ZX-10R / Ninja ZX-10R 40th Anniversary Edition

kr357.990,00kr362.990,00

Ninja ZX-10R er utviklet i et samarbeid mellom Kawasaki Racing Team og Kawasaki fabrikken i
Japan. Den er testet, optimalisert og godkjent av verdensmesterne Jonathan Rea og Tom
Sykes. Dette er så nære en kan komme det å være en del av Kawasaki World Superbike
team.

Produktnummer: ZX1002LRF Kategori:

Ninja ZX-10R er utviklet i et samarbeid mellom Kawasaki Racing Team og Kawasaki fabrikken i
Japan. Den er testet, optimalisert og godkjent av verdensmesterne Jonathan Rea og Tom
Sykes. Dette er så nære en kan komme det å være en del av Kawasaki World Superbike
team.

Image shows motorcycle prepared for track use (not available for
delivery in this form). Road motorcycle includes indicators,
rear view mirrors and number plate.

Integrerte Winglets

Integrerte Winglets

Innebygde Winglets genererer downforce som hjelper til med å holde forhjulet på bakken under sterk akselerasjon.

 

TFT fargeskjerm

TFT fargeskjerm

Den kompakte heldigitale TFT fargeskjermen gir et høyteknologisk, høyverdig utseende. Den nye måleren tilbyr også en rekke tilleggsfunksjoner.

 

Next-Generation Ninja Styling

Next-Generation Ninja Styling

Den aerodynamiske racer-inspirerte frontdekselet fremhevet med LED-frontlykter, nytt Ram Air-inntak og en høyere vindskjerm, er fronten til Ninja ZX10Rs Next-Generation Ninja styling.

 

Smartphone Tilkobling

Smartphone Tilkobling

En Bluetooth-chip innebygd i instrumentpanelet gjør at føreren kan koble seg til sykkelen trådløst. Gjennom å bruke din smarttelefon og appen «RIDEOLOGY THE APP» får du tilgang til en rekke instrumentfunksjoner, noe som bidrar til en forbedret kjøreopplevelse.

 

Integrerte Riding Modes: Sport, Road, Rain, Rider (Manuell)

Integrerte Riding Modes: Sport, Road, Rain, Rider (Manuell)

Komplette modus som binder sammen S-KTRC og Power Mode lar føreren justere Traction Control og momentkurve for å passe enhver kjøresituasjon.

 

Aerodynamisk kjørestilling

Aerodynamisk kjørestilling

Oppdaterte styre- og fotpinnestillinger bidrar til en mer aggressiv, banefokusert kjørestilling, mens en ny setedesign hjelper føreren å komme langt nok ned og bak for å minimalisere vindmotstand.

 

Elektronisk Cruise Control

Elektronisk Cruise Control

Med Kawasaki’s cruise control system settes ønsket kjørehastighet med et enkelt trykk på «set» knappen. Når funksjonen er aktivert kan føreren slippe gasshåndtaket. Dette reduserer stress i høyre arm, og det bidrar til en avslappet og komfortabel langtur.

 

Luft til oljekjøler

Luft til oljekjøler

Basert på tilbakemeldinger fra Kawasaki sin WSB racingsykkel, har den nye luftkjølte oljekjøleren en uavhengig krets – en design som ofte sees på modeller med høy ytelse.

 

998 cc vannkjølt, 4-taks rekkefirer

998 cc vannkjølt, 4-taks rekkefirer

Oppdateringer av Ninja ZX10R sin kraftige motor gir renere utslipp samtidig som den beholder ytelsen til forgjengeren.

 

Brembo bremser

Brembo bremser

Doble høykvalitets Brembo m50 monoblock bremsecalipere med store ø330 mm bremseskiver. Spesialtilpasset radial-bremsepumpe og stålomspunnede* bremseslanger med racingspesifikasjoner. Leverer enestående  bremseprestanda.
*Stålomspunnede bremseslanger er kun på NinjaZX10RR

 

Høykvalitets demping

Høykvalitets demping

Mer banefokuserte innstillinger for den WSBK utviklede BFF forgaffelen og BFRC støtdemperen håndterer vektforskyvning mellom foran og bak og bidrar til en lettkjørt sykkel.

 

Svingytelse og lett håndtering

Svingytelse og lett håndtering

Oppdateringer av chassiets geometri, som kompletterer den anerkjente stabiliteten til 2019-modellen, bidrar til økt svingytelse og lettere håndtering.

 

Tettsteget girkasse

Tettsteget girkasse

Utvekslingsforholdene til Ninja ZX-10R er ideelle for banekjøring. Et større bakdrev (39T >> 41T) og kortere avstand mellom 1., 2. og 3. gir gir et sterkt melloregistrer for raskere utgang av sving og kvikkere akselerasjon.

 

Kawasaki River Mark

Kawasaki River Mark

Som en anerkjennelse for prestasjonen i Superbike World Championship ble det gitt en spesiell tillatelse til å bruke River mark på Ninja ZX-10R.

Engine

Motor
Motortype
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer
Slagvolum
998 cm³
Størrelse x slagdybde
76 x 55 mm
Kompresjonsforhold
13.0:1
Ventilsystem
DOHC, 16 ventiler
Drivstoffsystem
Fuel injection: Ø 47 mm x 4 with dual injection
Tenning
Digital
Startsystem
Elektrisk
Smøring
Tvunget smøring, våt sump med oljekjøler

 

Gear

Ytelse & Transmissjon
Maksimal effekt
149.3 kW {203 HK} /
Maksimalt dreiemoment
114.9 N•m {11.7 kgf•m} / 11,400 rpm
Drivstofforbruk
6 l/100 km
CO2 Utslipp
140 g/km
Maksimal effekt med RAM Air
156.8 kW {213 HK} / 13,200 rpm
Girkasse
6-trinns, kassett
Sluttutveksling
Forseglet kjede
Primærutveksling
1.681 (79/47)
Utveksling 1.gir
2.600 (39/15)
Utveksling 2.gir
2.158 (41/19)
Utveksling 3.gir
1.882 (32/17)
Utveksling 4.gir
1.650 (33/20)
Utveksling 5.gir
1.476 (31/21)
Utveksling 6.gir
1.304 (30/23)
Sluttutveksling
2.412 (41/17)
Clutch
Våt multi-disk, manuell

 

Suspensions

Bremser & Fjæring
Bremser, front
Dual semi-floating 330 mm Brembo discs. Caliper: Dual radial-mount, Brembo M50 monobloc, opposed 4-piston
Bremser, bak
Single 220 mm disc. Caliper: Single piston
Fjæring, front
43 mm inverted Balance Free Front Fork with external compression chamber, compression and rebound damping and spring preload adjustability, and top-out springs.
Fjæring, bak
Horizontal Back-link with BFRC lite gas-charged shock, piggyback reservoir, compression and rebound damping and spring preload adjustability, and top-out spring

 

Dimensions

Ramme & Mål og vekt
Rammetype
Twin spar, støpt aluminium
Forsprang
105 mm
Fjæringsvei foran
120 mm
Fjæringsvei bak
115 mm
Dekk, front
120/70ZR17M/C (58W)
Dekk, bak
190/55ZR17M/C (75W)
Styrevinkel V/H
27° / 27°
L x B x H
2,085 x 750 x 1,185 mm
Akselavstand
1,450 mm
Bakkeklaring
135 mm
Drivstoffkapasitet
17 liter
Setehøyde
835 mm
Kjøreklar vekt
207 kg

Tilleggsinformasjon

Farge

Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black, Lime Green / Ebony, Lime Green / Pearl Crystal White / Blue