Ninja ZX-10R er utviklet i et samarbeid mellom Kawasaki Racing Team og Kawasaki fabrikken i
Japan. Den er testet, optimalisert og godkjent av verdensmesterne Jonathan Rea og Tom
Sykes. Dette er så nære en kan komme det å være en del av Kawasaki World Superbike
team.
Image shows motorcycle prepared for track use (not available for
delivery in this form). Road motorcycle includes indicators,
rear view mirrors and number plate.
Integrerte Winglets
Innebygde Winglets genererer downforce som hjelper til med å holde forhjulet på bakken under sterk akselerasjon.
TFT fargeskjerm
Den kompakte heldigitale TFT fargeskjermen gir et høyteknologisk, høyverdig utseende. Den nye måleren tilbyr også en rekke tilleggsfunksjoner.
Next-Generation Ninja Styling
Den aerodynamiske racer-inspirerte frontdekselet fremhevet med LED-frontlykter, nytt Ram Air-inntak og en høyere vindskjerm, er fronten til Ninja ZX10Rs Next-Generation Ninja styling.
Smartphone Tilkobling
En Bluetooth-chip innebygd i instrumentpanelet gjør at føreren kan koble seg til sykkelen trådløst. Gjennom å bruke din smarttelefon og appen «RIDEOLOGY THE APP» får du tilgang til en rekke instrumentfunksjoner, noe som bidrar til en forbedret kjøreopplevelse.
Integrerte Riding Modes: Sport, Road, Rain, Rider (Manuell)
Komplette modus som binder sammen S-KTRC og Power Mode lar føreren justere Traction Control og momentkurve for å passe enhver kjøresituasjon.
Aerodynamisk kjørestilling
Oppdaterte styre- og fotpinnestillinger bidrar til en mer aggressiv, banefokusert kjørestilling, mens en ny setedesign hjelper føreren å komme langt nok ned og bak for å minimalisere vindmotstand.
Elektronisk Cruise Control
Med Kawasaki’s cruise control system settes ønsket kjørehastighet med et enkelt trykk på «set» knappen. Når funksjonen er aktivert kan føreren slippe gasshåndtaket. Dette reduserer stress i høyre arm, og det bidrar til en avslappet og komfortabel langtur.
Luft til oljekjøler
Basert på tilbakemeldinger fra Kawasaki sin WSB racingsykkel, har den nye luftkjølte oljekjøleren en uavhengig krets – en design som ofte sees på modeller med høy ytelse.
998 cc vannkjølt, 4-taks rekkefirer
Oppdateringer av Ninja ZX10R sin kraftige motor gir renere utslipp samtidig som den beholder ytelsen til forgjengeren.
Brembo bremser
Doble høykvalitets Brembo m50 monoblock bremsecalipere med store ø330 mm bremseskiver. Spesialtilpasset radial-bremsepumpe og stålomspunnede* bremseslanger med racingspesifikasjoner. Leverer enestående bremseprestanda.
*Stålomspunnede bremseslanger er kun på NinjaZX10RR
Høykvalitets demping
Mer banefokuserte innstillinger for den WSBK utviklede BFF forgaffelen og BFRC støtdemperen håndterer vektforskyvning mellom foran og bak og bidrar til en lettkjørt sykkel.
Svingytelse og lett håndtering
Oppdateringer av chassiets geometri, som kompletterer den anerkjente stabiliteten til 2019-modellen, bidrar til økt svingytelse og lettere håndtering.
Tettsteget girkasse
Utvekslingsforholdene til Ninja ZX-10R er ideelle for banekjøring. Et større bakdrev (39T >> 41T) og kortere avstand mellom 1., 2. og 3. gir gir et sterkt melloregistrer for raskere utgang av sving og kvikkere akselerasjon.
Kawasaki River Mark
Som en anerkjennelse for prestasjonen i Superbike World Championship ble det gitt en spesiell tillatelse til å bruke River mark på Ninja ZX-10R.
- Motortype
- Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer
- Slagvolum
- 998 cm³
- Størrelse x slagdybde
- 76 x 55 mm
- Kompresjonsforhold
- 13.0:1
- Ventilsystem
- DOHC, 16 ventiler
- Drivstoffsystem
- Fuel injection: Ø 47 mm x 4 with dual injection
- Tenning
- Digital
- Startsystem
- Elektrisk
- Smøring
- Tvunget smøring, våt sump med oljekjøler
- Maksimal effekt
- 149.3 kW {203 HK} /
- Maksimalt dreiemoment
- 114.9 N•m {11.7 kgf•m} / 11,400 rpm
- Drivstofforbruk
- 6 l/100 km
- CO2 Utslipp
- 140 g/km
- Maksimal effekt med RAM Air
- 156.8 kW {213 HK} / 13,200 rpm
- Girkasse
- 6-trinns, kassett
- Sluttutveksling
- Forseglet kjede
- Primærutveksling
- 1.681 (79/47)
- Utveksling 1.gir
- 2.600 (39/15)
- Utveksling 2.gir
- 2.158 (41/19)
- Utveksling 3.gir
- 1.882 (32/17)
- Utveksling 4.gir
- 1.650 (33/20)
- Utveksling 5.gir
- 1.476 (31/21)
- Utveksling 6.gir
- 1.304 (30/23)
- Sluttutveksling
- 2.412 (41/17)
- Clutch
- Våt multi-disk, manuell
- Bremser, front
- Dual semi-floating 330 mm Brembo discs. Caliper: Dual radial-mount, Brembo M50 monobloc, opposed 4-piston
- Bremser, bak
- Single 220 mm disc. Caliper: Single piston
- Fjæring, front
- 43 mm inverted Balance Free Front Fork with external compression chamber, compression and rebound damping and spring preload adjustability, and top-out springs.
- Fjæring, bak
- Horizontal Back-link with BFRC lite gas-charged shock, piggyback reservoir, compression and rebound damping and spring preload adjustability, and top-out spring
- Rammetype
- Twin spar, støpt aluminium
- Forsprang
- 105 mm
- Fjæringsvei foran
- 120 mm
- Fjæringsvei bak
- 115 mm
- Dekk, front
- 120/70ZR17M/C (58W)
- Dekk, bak
- 190/55ZR17M/C (75W)
- Styrevinkel V/H
- 27° / 27°
- L x B x H
- 2,085 x 750 x 1,185 mm
- Akselavstand
- 1,450 mm
- Bakkeklaring
- 135 mm
- Drivstoffkapasitet
- 17 liter
- Setehøyde
- 835 mm
- Kjøreklar vekt
- 207 kg