Den nye Kawasaki Ninja H2 SX er Kawasakis mest avanserte Sports Tourer noensinne; den ultimate
integreringen av de høyeste standardene for teknologi, ytelse og kjørekomfort. Nå også
med fjernlysassistent. Nye dedikerte funksjoner som ARAS-systemet gir virkelige
fordeler, inkludert adaptiv cruisekontroll og blindsone-deteksjon. Integrert
i den nye 6,5” TFT-fargeskjermen er Kawasakis SPIN
Infotainment-system. Opplev begeistringen til den unike
balanserte kompressor-matede motoren for både langturer og
daglig kjøring. Den beste teknologien er den som
blir en naturlig forlengelse av oss selv og
setter oss fri. Ninja H2 SX. ENGINEERED
TO BE FREE
Fjernlysassistent (AHB)
Fjernlysassistenten slår automatiskt av eller på sykkelens fjernlys.Systemet brukeren kamerasensor som vurderer lysene til kjøretøy foran, gatelys og lignende. For at systemet skal aktiveres må lysbryteren stå på fjernlys, det må være mørkt og kjøretøyet må ha en hastighet på minst 20 km/h. Når systemet er aktivert, vil et ikon lyse grønt på skjermen.
Balansert kompressormatet motor
Designet for å tilby både kraft og drivstoffeffektivitet, leverer den balanserte kompressormatede motoren en kraft på 200 Hk. Tuning fokusert på lav-mellomregisteret prioriterer daglig brukervennlighet i gatekjøringssituasjoner fremfor direkte ytelse, og bidrar til å oppnå drivstoffeffektivitet som overgår både Ninja 1000SX og Versys 1000.
Komfortabelt sete
Ergonomisk utformet sete gir både komfort for å tilbringe lange timer i salen, og rommer posisjonsendringer for mer sporty kjøring. Både fører- og passasjerseter er bredere enn tidligere, og reviderte former, tykkelse og tetthet øker fører- og passasjerkomforten.
ACC (Adaptive Cruise Control)
En mer avansert versjon av elektronisk cruisekontroll, ACC, opprettholder hastigheten angitt av føreren, men justerer kjøretøyets hastighet for å opprettholde en passende følgeavstand fra kjøretøyet foran. En mer avansert versjon av elektronisk cruisekontroll, ACC, opprettholder hastigheten angitt av føreren, men justerer kjøretøyets hastighet for å opprettholde en passende følgeavstand fra kjøretøyet foran.
Kawasaki SPIN
Kawasakis nye smarttelefonbaserte infotainment-app gjør at ulike apper kan lastes ned og vises på TFT-skjermen.
6.5” TFT Fargeskjerm
Stor, lettlest 6,5″ TFT-fargeskjerm gir et høyteknologisk preg. Kompatibel med Kawasaki SPIN, som komplementerer de mange visningsmodusene og smarttelefontilkoblingen, tilbyr en rekke infotainment-muligheter.
Emergency Stop Signal (ESS)
Under hard bremsing får ESS bremselyset til å blinke, noe som gjør bakomliggende kjøretøy oppmerksom på sykkelens raske retardasjon.
FCW (Forward Collision Warning)
Når systemet fastslår at å fortsette med gjeldende hastighet kan føre til en kollisjon med kjøretøyet foran, advarer det føreren.
BSD (Blind-Spot Detection)
Den bakovervendte radarsensoren overvåker sykkelens omgivelser og varsler føreren om et kjøretøy som nærmer seg blindsonen.
Vehicle Hold Assist (VHA)
Når føreren har stoppet og setter på bremsen(e) aktiverer VHA bakbremsen for å la føreren slippe bremsehendelen/-pedalen.
LED Kurvelys
Innebygde kurvelys som aktiveres ved nedlegg hjelper til med å lyse opp veien i svinger.
KIPASS
KIPASS (Kawasakis Intelligent Proximity Activation Start System) hovednøkkelsystem tillater fjernaktivering av sykkelens hovedbryter og styrelås.
Vindbeskyttelse og aerodynamikk
Med sin store vindskjerm og frontkåpe gir Ninja H2 SX betydelig vindbeskyttelse, noe som bidrar til førerkomfort på lange turer. I tillegg til å bidra til sporty styling, er det aerodynamisk formede karosseriet også en fordel når du kjører i motorveishastigheter.
Dekktrykksensor (TPMS)
TPMS overvåker kontinuerlig lufttrykket i dekkene mens du kjører, noe som øker førerens trygghet på lange turer.
Clean-Mount veskesystem
Feste og fjerne tilbehørsveskene er enkelt og praktisk takket være monteringssystemet. Når de er montert, integreres veskene sømløst med baksiden av sykkelen.
- Motortype
- Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer med kompressor
- Slagvolum
- 998 cm³
- Størrelse x slagdybde
- 76 x 55 mm
- Kompresjonsforhold
- 11.2:1
- Ventilsystem
- DOHC, 16 ventiler
- Drivstoffsystem
- Fuel injection: Ø 40 mm x 4 with dual injection
- Startsystem
- Elektrisk
- Smøring
- Tvunget smøring, våt sump
- Maksimal effekt
- 147.1 kW {200 HK} / 11,000 rpm
- Maksimalt dreiemoment
- 137.3 N•m {14 kgf•m} / 8,500 rpm
- Drivstofforbruk
- 5.4 l/100 km
- CO2 Utslipp
- 128 g/km
- Girkasse
- 6-trinns, dog-ring
- Sluttutveksling
- Forseglet kjede
- Primærutveksling
- 1.480 (74/50)
- Utveksling 1.gir
- 3.077 (40/13)
- Utveksling 2.gir
- 2.429 (34/14)
- Utveksling 3.gir
- 2.045 (45/22)
- Utveksling 4.gir
- 1.727 (38/22)
- Utveksling 5.gir
- 1.524 (32/21)
- Utveksling 6.gir
- 1.348 (31/23)
- Sluttutveksling
- 2.444 (44/18)
- Clutch
- Våt multi-disk, manuell
- Clutch
- Våt multi-disk, manuell
- Bremser, front
- Dual semi-floating 320 mm discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston
- Bremser, bak
- Single 250 mm disc. Caliper: 2-piston
- Fjæring, front
- ø43 inverted fork with rebound and compression damping and spring preload adjustability, and top-out springs
- Fjæring, bak
- New Uni-Trak, gas-charged shock with piggyback reservoir, compression (high/low-speed) and rebound damping adjustability, remote spring preload adjuster, and top-out spring
- Rammetype
- Trellis, høy strekkfast stål med monteringsplate for svingarm
- Forsprang
- 103 mm
- Fjæringsvei foran
- 120 mm
- Fjæringsvei bak
- 139 mm
- Dekk, front
- 120/70ZR17M/C (58W)
- Dekk, bak
- 190/55ZR17M/C (75W)
- L x B x H
- 2,175 x 790 x 1,260 mm
- Akselavstand
- 1,480 mm
- Bakkeklaring
- 130 mm
- Drivstoffkapasitet
- 19 liter
- Setehøyde
- 835 mm
- Kjøreklar vekt
- 266