Ninja H2 SX SE

kr439.990,00

Den nye Kawasaki Ninja H2 SX er Kawasakis mest avanserte Sports Tourer noensinne; den ultimate
integreringen av de høyeste standardene for teknologi, ytelse og kjørekomfort. Nå også
med fjernlysassistent. Nye dedikerte funksjoner som ARAS-systemet gir virkelige
fordeler, inkludert adaptiv cruisekontroll og blindsone-deteksjon. Integrert
i den nye 6,5” TFT-fargeskjermen er Kawasakis SPIN
Infotainment-system. Opplev begeistringen til den unike
balanserte kompressor-matede motoren for både langturer og
daglig kjøring. Den beste teknologien er den som
blir en naturlig forlengelse av oss selv og
setter oss fri. Ninja H2 SX. ENGINEERED
TO BE FREE

Produktnummer: ZX1002RRFNN Kategori:

Den nye Kawasaki Ninja H2 SX er Kawasakis mest avanserte Sports Tourer noensinne; den ultimate
integreringen av de høyeste standardene for teknologi, ytelse og kjørekomfort. Nå også
med fjernlysassistent. Nye dedikerte funksjoner som ARAS-systemet gir virkelige
fordeler, inkludert adaptiv cruisekontroll og blindsone-deteksjon. Integrert
i den nye 6,5” TFT-fargeskjermen er Kawasakis SPIN
Infotainment-system. Opplev begeistringen til den unike
balanserte kompressor-matede motoren for både langturer og
daglig kjøring. Den beste teknologien er den som
blir en naturlig forlengelse av oss selv og
setter oss fri. Ninja H2 SX. ENGINEERED
TO BE FREE

Fjernlysassistent (Auto Hi Beam)

Fjernlysassistent (Auto Hi Beam)

Fjernlysassistenten slår automatiskt av eller på sykkelens fjernlys.
Systemet brukeren kamerasensor som vurderer lysene til kjøretøy foran, gatelys og lignende.
For at systemet skal aktiveres må lysbryteren stå på fjernlys, det må være mørkt og kjøretøyet må ha en hastighet på minst 20 km/h.
Når systemet er aktivert, vil et ikon lyse grønt på skjermen.

 

6.5” TFT Fargeskjerm

6.5” TFT Fargeskjerm

Stor, lettlest 6,5″  TFT-fargeskjerm gir et høyteknologisk preg. Kompatibel med Kawasaki SPIN, som komplementerer de mange visningsmodusene og smarttelefontilkoblingen, tilbyr en rekke infotainment-muligheter.

 

Dekktrykksensor (TPMS)

Dekktrykksensor (TPMS)

TPMS overvåker kontinuerlig lufttrykket i dekkene mens du kjører, noe som øker førerens trygghet på lange turer.

 

LED Kurvelys

LED Kurvelys

Innebygde kurvelys som aktiveres ved nedlegg hjelper til med å lyse opp veien i svinger.

 

Kawasaki SPIN

Kawasaki SPIN

Kawasakis nye smarttelefonbaserte infotainment-app gjør at ulike apper kan lastes ned og vises på TFT-skjermen.

 

Emergency Stop Signal (ESS)

Emergency Stop Signal (ESS)

Under hard bremsing får ESS bremselyset til å blinke, noe som gjør bakomliggende kjøretøy oppmerksom på sykkelens raske retardasjon.

 

KIPASS

KIPASS

KIPASS (Kawasakis Intelligent Proximity Activation Start System) hovednøkkelsystem tillater fjernaktivering av sykkelens hovedbryter og styrelås.

 

Vehicle Hold Assist (VHA)

Vehicle Hold Assist (VHA)

Når føreren har stoppet og setter på bremsen(e) aktiverer VHA bakbremsen for å la føreren slippe bremsehendelen/-pedalen.

 

KECS with Skyhook (SE)

KECS with Skyhook (SE)

KECS, Kawasakis semi-aktive elektroniske fjæringssystem, tilpasser seg vei- og kjøreforhold i sanntid, og gir den ideelle mengde demping som kreves. Oppdatert programvare inneholder Skyhook-teknologi for å levere en enda mer sammensatt kjøreopplevelse med økt komfort.

 

Vindbeskyttelse og aerodynamikk

Vindbeskyttelse og aerodynamikk

Med sin store vindskjerm og frontkåpe gir Ninja H2 SX betydelig vindbeskyttelse, noe som bidrar til førerkomfort på lange turer. I tillegg til å bidra til sporty styling, er det aerodynamisk formede karosseriet også en fordel når du kjører i motorveishastigheter.

 

Komfortabelt sete

Komfortabelt sete

Ergonomisk utformet sete gir både komfort for å tilbringe lange timer i salen, og rommer posisjonsendringer for mer sporty kjøring. Både fører- og passasjerseter er bredere enn tidligere, og reviderte former, tykkelse og tetthet øker fører- og passasjerkomforten.

 

Brembo Stylema Monobloc Calipers (SE)

Brembo Stylema Monobloc Calipers (SE)

På SE-modellen tilbyr høyspesifiserte Brembo Stylema monoblokk-kalipere forbedret kontroll. De kompakte, lette kaliprene minimerer det indre rommet som tas opp av væske, og muliggjør en mer direkte respons. Stylema-kalipere avkjøles veldig raskt takket være et design som fremmer luftstrøm rundt bremseklossene, plass rundt stemplene og en åpning som lar luft komme ut av den sentrale broen.

 

FCW (Forward Collision Warning)

FCW (Forward Collision Warning)

Når systemet fastslår at å fortsette med gjeldende hastighet kan føre til en kollisjon med kjøretøyet foran, advarer det føreren.

 

Clean-Mount veskesystem

Clean-Mount veskesystem

Feste og fjerne tilbehørsveskene er enkelt og praktisk takket være monteringssystemet. Når de er montert, integreres veskene sømløst med baksiden av sykkelen.

 

ACC (Adaptive Cruise Control)

ACC (Adaptive Cruise Control)

En mer avansert versjon av elektronisk cruisekontroll, ACC, opprettholder hastigheten angitt av føreren, men justerer kjøretøyets hastighet for å opprettholde en passende følgeavstand fra kjøretøyet foran.

 

Balansert kompressormatet motor

Balansert kompressormatet motor

Designet for å tilby både kraft og drivstoffeffektivitet, leverer den balanserte kompressormatede motoren en kraft på 200 Hk. Tuning fokusert på lav-mellomregisteret prioriterer daglig brukervennlighet i gatekjøringssituasjoner fremfor direkte ytelse, og bidrar til å oppnå drivstoffeffektivitet som overgår både Ninja 1000SX og Versys 1000.

 

BSD (Blind-Spot Detection)

BSD (Blind-Spot Detection)

Den bakovervendte radarsensoren overvåker sykkelens omgivelser og varsler føreren om et kjøretøy som nærmer seg blindsonen.

Engine

Motor
Motortype
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer med kompressor
Slagvolum
998 cm³
Størrelse x slagdybde
76 x 55 mm
Kompresjonsforhold
11.2:1
Ventilsystem
DOHC, 16 ventiler
Drivstoffsystem
Fuel injection: Ø 40 mm x 4 with dual injection
Startsystem
Elektrisk
Smøring
Tvunget smøring, våt sump

 

Gear

Ytelse & Transmissjon
Maksimal effekt
147.1 kW {200 HK} / 11,000 rpm
Maksimalt dreiemoment
137.3 N•m {14 kgf•m} / 8,500 rpm
Drivstofforbruk
5.4 l/100 km
CO2 Utslipp
128 g/km
Girkasse
6-trinns, dog-ring
Sluttutveksling
Forseglet kjede
Primærutveksling
1.480 (74/50)
Utveksling 1.gir
3.077 (40/13)
Utveksling 2.gir
2.429 (34/14)
Utveksling 3.gir
2.045 (45/22)
Utveksling 4.gir
1.727 (38/22)
Utveksling 5.gir
1.524 (32/21)
Utveksling 6.gir
1.348 (31/23)
Sluttutveksling
2.444 (44/18)
Clutch
Våt multi-disk, manuell
Clutch
Våt multi-disk, manuell

 

Suspensions

Bremser & Fjæring
Bremser, front
Dual semi-floating 320 mm discs. Caliper: Dual radial-mount, Brembo Stylema monobloc, opposed 4-piston
Bremser, bak
Single 250 mm disc. Caliper: 2-piston
Fjæring, front
ø43 mm inverted fork with KECS-controlled rebound and compression damping, manual spring preload adjustability, and top-out springs
Fjæring, bak
New Uni Trak, BFRC lite gas-charged shock with piggyback reservoir, KECS-controlled compression and rebound damping, and electronically adjustable spring preload

 

Dimensions

Ramme & Mål og vekt
Rammetype
Trellis, høy strekkfast stål med monteringsplate for svingarm
Forsprang
103 mm
Fjæringsvei foran
120 mm
Fjæringsvei bak
139 mm
Dekk, front
120/70ZR17M/C (58W)
Dekk, bak
190/55ZR17M/C (75W)
L x B x H
2,175 x 790 x 1,260 mm
Akselavstand
1,480 mm
Bakkeklaring
130 mm
Drivstoffkapasitet
19 liter
Setehøyde
835 mm
Kjøreklar vekt
267 kg

Tilleggsinformasjon

Farge

Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Graphite Gray