Versys 1000 gir maksimal kjøreglede på alle veier. Alene eller med passasjer, rundt hjørnet
eller rundt om i Europa. Med en responsiv rekke-firer og avansert chassis er det
kjøreglede fra første stund. Kjørestillingen gir optimal kontroll uansett om det
er by- eller landeveier som skal utforskes.
Cruise Control
Med Kawasaki’s cruise control system setter du en valgt konstant hastighet med et enkelt tastetrykk. Med Cruise Control aktivert kan føreren slippe gassen. Dette reduserer belastning i høyre arm på langturer og det gir en avslappet og komfortabel kjørestil. Hastigheten kan enkelt endres med +/- knapper, og den kan kanseleres med aktivisering av clutch, brems eller gass.
High-Class Instrumentation
Instrumentation with an advanced, high-tech design gives the Versys 1000 cockpit a very high-class appearance. The analogue-style tachometer is complemented by a full digital LCD screen.
Elektroniske gass-spjeld
Elektroniske gass-spjeld gir ECU full kontroll over bensinmengde (via insprøytnings dyser) og luftvolum (via gass-spjeld) til motoren. Optimalt tilpasset bensinmengde og spjeld-åpning gir en myk, lineær og responsiv motorkraft.
To LED hovedlys
Begge LED hovedlyktene har nærlys, fjernlys og markeringslys. Lampene er skarpe og godt synlig i dagslys, og de gir et godt lysbilde ved nattkjøring.
KTRC (Kawasaki TRaction Control)
Tre valgbare modus dekker de fleste kjøreforhold fra sportslig kjøring på tørr asfalt til kjøring under vanskelige føreforhold på våt vei.
Spennende rekke-4 motor
Nøkkelen til Versys 1000’s fun factor, er den spennende motoren som leverer mye mer enn kun effektkurver. Den 1 043 cc rekke-4 motoren er tunet for optimal fleksibilitet fra tomgang, god gass-respons og kraftig dreiemoment i lavt og middels turtallsregister. Et karakteristisk innsugs-hyl understreker gassresponsen, og virker svært inspirerende for aktive førere.
LED lys
Doble LED hovedlys gjør deg synlig og gir et godt lysbilde ved kjøring i mørket. Også de øvrige lys på Versys 1000 er kompakte LED lamper.
KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System)
Kawasaki’s supersport-graderte høy-pressisjons bremsestyring system er nå standard på Versys 1000. Dette er samme system som sitter på Ninja H2 og Ninja ZX-10R, men med programmering tilpasset Versys 1000´s bruksområde, vekt og lange fjæringsvei.
Integrert veskesystem
Monteringssystemet for bagasje veskene (tilvalg) gir en svært rask og enkel montering / demontering av veskene. Det integrerte veskesystemet gir sykkelen en smal og ren profil, og det gjenstår ingen skjemmende braketter når veskene er demontert.
Justerbar vindskjerm
I tillegg til stor, vindbeskyttende front-kåpe, tilbyr Versys1000 justerbar vindskjerm. Skjermen kan justeres trinnløst fra førersetet.
12V strømuttak
Beleilig plassert i front, finner du et 12V strømuttak for GPS, telefonlading eller andre praktiske formål. Max belastning er hele 40W.
- Motortype
- Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer
- Slagvolum
- 1,043 cm³
- Størrelse x slagdybde
- 77 x 56 mm
- Kompresjonsforhold
- 10.3:1
- Ventilsystem
- DOHC, 16 ventiler
- Drivstoffsystem
- Fuel injection: Ø 38 mm x 4
- Tenning
- Digital
- Startsystem
- Elektrisk
- Smøring
- Tvunget smøring, våt sump
- Maksimal effekt
- 88.2 kW {120 HK} / 9,000 rpm
- Maksimalt dreiemoment
- 102 N•m {10.4 kgf•m} / 7,500 rpm
- CO2 Utslipp
- 128 g/km
- Girkasse
- 6-trinns
- Sluttutveksling
- Forseglet kjede
- Primærutveksling
- 1.627 (83/51)
- Utveksling 1.gir
- 2.692 (35/13)
- Utveksling 2.gir
- 1.950 (39/20)
- Utveksling 3.gir
- 1.529 (26/17)
- Utveksling 4.gir
- 1.304 (30/23)
- Utveksling 5.gir
- 1.136 (25/22)
- Utveksling 6.gir
- 0.958 (23/24)
- Sluttutveksling
- 2.867 (43/15)
- Clutch
- Våt multi-disk, manuell
- Bremser, front
- Dual semi-floating 310 mm petal discs. Caliper: Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston
- Bremser, bak
- Single 250 mm petal disc. Caliper: Single-piston
- Fjæring, front
- 43 mm inverted fork with stepless rebound damping (right side) and spring preload adjustability
- Fjæring, bak
- Horizontal Back-link, gas-charged, with stepless rebound damping and remote spring preload adjustability
- Rammetype
- Twin-tube, aluminium
- Forsprang
- 106 mm
- Fjæringsvei foran
- 150 mm
- Fjæringsvei bak
- 152 mm
- Dekk, front
- 120/70ZR17M/C (58W)
- Dekk, bak
- 180/55ZR17M/C (73W)
- Styrevinkel V/H
- 34° / 34°
- L x B x H
- 2,270 x 895 x 1,400 mm
- Akselavstand
- 1,520 mm
- Akselavstand
- 1,520 mm
- Bakkeklaring
- 150 mm
- Drivstoffkapasitet
- 21 liter
- Setehøyde
- 840 mm
- Kjøreklar vekt
- 253 kg