Med stort oppbevaringsrom under setet, ypperlig kjørekomfort, lave driftskostnader, smidige egenskaper og store mengder kjøreglede er Burgman 400 den perfekte følgesvennen til den urbane motorsyklisten som vil forflytte seg kjapt og effektivt inn og ut av byen. Nå kommer den med flere viktige oppgraderinger, med blant annet Traction Control, friskere design og mange motormessige forbedringer som gjør den enda sprekere. Det første du vil legge merke til på nye Burgman 400 er det mer funksjonelle designet – spesielt på instrumentene og displayet. Her vises alle parametere og funksjoner på en oversiktlig og elegant måte, slik at du kan konsentrere deg om kjøringen. Dette vil også hjelpe deg til å bli en mer effektiv og økonomisk fører. Den komfortable og oppreiste kjørestillingen bidrar sammen med den høye vindskjermen til optimal oversikt, og holder deg så å si tørr på våre dager. Det er krefter i overflod for den som liker å stramme wireren litt ekstra. Burgmans 400 kubikk store ensylindrede firetaker har fått flere vesentlige oppdateringer som gjør den enda sterkere. Ikke bare er den blitt bedre å kjøre: Den oppfyller også de strenge avgasskravene, samtidig som den byr på god drivstofføkonomi. Et ekte kinderegg der, altså! Vel vitende om at Burgman har både motorkraft, bremser, kjøreegenskaper og teknikk som på en vanlig motorsykkel, er det likevel den praktiske delen som ofte har størst betydning for brukerne. Scooter er definitivt et kjøretøy for de trafikktette byene, og da er det de praktiske kvalitetene som avgjør. Her scorer Burgman 400 helt i toppen. Maksimal komfort og praktisk funksjonalitet på høyeste nivå er viktige elementer. Burgman 400 har fått et Traction Control-system som vi kjenner fra V-Strom 650 og GSX-S750. Her kan føreren velge den innstillingen som gir trygghet og utmerket veigrep under alle forhold. Suzukis Easy Start System er nå en standard Burgman-funksjon. Et enkelt trykk på startknappen starter motoren, mens det oppdaterte drivstoffinnsprøytingssystemet opprettholder en jevn tomgang under alle forhold. Et slank design gjør den smidig i tett bytrafikk. Det komfortable doble setet kombinerer en 78,5 mm tykk pute med slank design, for å gi luksuriøs komfort for både fører og passasjer. Selv med slank og kompakt design bak, er det fortsatt god lagringsplass under setet. 42 liter plass gir mulighet for oppbevaring av hjelm når du ikke ønsker at den skal bli stjålet. Eller du kan ha med deg arbeidstøy, PC, skolesekk, treningsbag eller hva annet du trenger med deg i byen. Foran finner du to rom på 2,8 og 3,5 liter, samt 12 V-uttak for mobillading. Suzuki har prioritert sikkerhet på nye Burgman 400. På samme side som tenningsnøkkelen, finnes den lettbetjente P-bremsen som virker på bakbremsen når den parkeres. Det kan være nyttig når du parkerer i en skråning. Suzuki Advanced Immobilizer System (SAIS) bruker et elektronisk identifikasjonssystem i eierens nøkkel for å hindre uautoriserte personer i å starte motoren. Et magnetisk deksel som kun kan åpnes med eierens nøkkel beskytter tenningsbryteren for ekstra sikkerhet. En kjedelåsport lar deg føre en kjedelås/kjetting gjennom karosseriet, rundt rammen og deretter rundt en stang eller annen fast gjenstand.